zaterdag 5 januari 2013

Rood met witte stippen

Al een tijdje geleden maakte ik een pakketje klaar, dat op de post ging:


In het pakketje zaten onder andere de paddestoelen-hangertjes van fimo-klei die in de afbeelding bij mijn blog-profiel terug te zien zijn. Fimo is zo'n heerlijk materiaal om mee bezig te zijn! Ik maakte ook nog wat andere hangertjes, bedeltjes en kraaltjes:


Dit staat op mijn lijstje met voornemens voor het nieuwe jaar: Meer bezig gaan met verschillende technieken. De laatste tijd heb ik vooral gehaakt en dat vind ik heerlijk om te doen. Maar fimo is ook zo leuk om mee bezig te zijn, net als naaien wat ik ook graag weer op wil pakken. Het notitieblok-hoesje mét gehaakte button maakte ik bij de fimo-spulletjes.


Vandaag was ik aan het rommelen in een knutsel-klusjes-bak. Daar gooi ik alles in wat ik nog uit moet zoeken/af moet maken of wat gewoon in de weg ligt. Omdat er op mijn lijstje (wat overigens alleen in mijn hoofd bestaat) ook staat: Werkjes afmaken, zat ik daar wat in te rommelen.
Zo kwam ik nog zo'n hangertje tegen. Het was afgekeurd om op te sturen: te druk en te kinderachtig (door het roze slingertje, wat ik geen succes vond). Mijn dochter was het daar helemaal mee eens (dat 'ie niet opgestuurd werd), zij wilde 'm graag hebben.


(Het lampionnetje is door mijn dochter zelf gemaakt, op school.) Zo bezig met het hangertje gingen mijn gedachten naar een hangertje wat ik zelf vroeger van mijn oma kreeg en wat ik nog steeds bewaard heb. Ik liep direct naar zolder om het op te zoeken en ja gelukkig ik vond het:


Mijn dochters hebben het niet gedragen, ik was te bang dat het kwijt zou raken. Mijn oma nam het voor mij mee uit Amerika, waar een oom en tante van mij wonen. Ik zal eens kijken of ik er een leuk lijstje voor kan vinden of maken, zo jammer als het in een doosje op zolder zit!

Rood met witte stippen, ik vind het zó leuk. Hier en daar in ons huis zie je dat terug. Ik ben niet zo erg bezig met inrichten, af en toe maak ik eens een leuk hoekje.



Het meeste wat ik maak, geef ik ook weer weg. Nog één van mijn voornemens: Eens wat vaker iets gezelligs voor onze eigen woonkamer maken. Niet dat het er ongezellig is hoor, maar zelfgemaakte spullen geven toch wat extra.

Deze magneet kreeg ik van mijn dochter toen ze terug kwam van een weekend bij de vriendin van mijn zoon, die in Sevillia in Spanje studeert:


Ik vind 'm zo leuk dat ik 'm nog niet op de koelkast heb durven plakken, ik ben bang dat 'ie eraf valt! Hij staat nu op een veilig plekje te pronken.

20 opmerkingen:

  1. Ik ben nog niet zo lang begonnen met een lijstje to-do echt op papier te zetten ipv alleen in mijn hoofd, per 5 dingen en die eerst afwerken voor ik aan iets anders begin. En ik heb de indruk dat ik productiever ben. En inderdaad zet ik er dan ook iets op voor thuis want ik heb de neiging ook altijd maar weg te geven :-) Leuk die hangertjes, heb in de vakantie ook met fimo bezig geweest met de kids maar dat is toch niet echt mijn ding. Jou hangertjes zijn prachtig, zo'n fijn werkje! Hangertje van je oma is héél mooi, niet meer op zolder, groot gelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goed idee: een lijstje per 5 dingen! Voor de kerstvakantie had ik er één gemaakt voor het huishouden, een mega-lijst, dat werkt dus niet.

      Verwijderen
  2. Dat ziet er zeker gezellig uit. Knap hoor.

    Ik ben benieuwd wat voor gezelligs je voor in de huiskamer gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zelf ben ook helemaal gek van rood met witte stipjes, het ziet er zo vrolijk uit. Mijn haaktas heeft rood met witte stippen, haha!
    Fimoklei is heerlijk materiaal, mijn vorige hobby was pandora kraaltjes maken van fimoklei, zo leuk! Maar ja sinds ik het haken heb ondekt, doe ik niets anders meer, haha!

    Fijne zondag,
    groetjes Herriët

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het grote voordeel van haken vind ik dat je het (bijna) altijd en overal kunt doen! :-) Pandora-kernen heb ik hier ook liggen, ook zo'n to-do-item. Ik ben wel benieuwd wat jij ermee gedaan hebt, staat het nog ergens op je blog?

      Verwijderen
  4. rood met witte stippen is ook bij mij favoriet !

    en lijstjes maken met : things to do..
    haha heb zoveel lijstjes maar goed zo nu en dan doe ik het dan ook echt :-)

    fijne zondag, liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke spulletjes heb je gemaakt en gekregen
    Ik wil dit jaar ook met Fimo aan de slag, ligt bijna al een jaartje op mij te wachten...

    Fijne zondag...Liefs Klaske Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie dingen maak je! Ben gelijk volger van je geworden... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk allemaal. Ik ben dol op rood met witte stippen, het oogt altijd vrolijk en fris!
    Ik vroeg me al af waar je dat leuke profielplaatje vandaan had!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat super leuk zeg,en ja toch maar lekker voor jezelf maken is toch erg leuk.

    ik maakte ook een planning voor de hele week en daar zat dan het huishouden in maar ook nog wel wat hobby tussen,zo kon ik toch allebei doen,nu doe ik het nooit meer misschien toch maar wel weer inplannen want het hielp mij wel eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik word ook wel erg vrolijk van die rood met witte stipjes moet ik zeggen! Heel lief dat pakketje met al die paddestoeltjes! Ik heb dezelfde tik realiseer ik me, vind het geweldig leuk om anderen met van alles blij te maken en heb hier dus ook bijna niks zelfgemaakts liggen...op wat dingen die ík dan weer van anderen heb gekregen na ...hahaha. De tip van Trui is wel een goeie...een lijstje van 5, waarvan één ding voor jezelf *gaat gelijk opschrijfboekje pakken*

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooo rood met witte stippen...werkt altijd ;-) Wat maak je mooie dingen in fimo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alles is mooi! Ik hield van de thee set, en dat magneet wat te zeggen ... erg leuk ook ;)

    Kussen uit het zuiden van Spanje.

    PS: sorry voor de vertaling, weet niet of google fouten gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por su respuesta, todavía holandés. 't Prima entender sin embargo! Es de esperar también! :-)

      Verwijderen
  12. Geef mij ook maar rood met witte stipjes. Onlangs was ik in een knutselwinkel en zag ik fimo, ook in de veritas hebben ze dat, ik denk dat ik dat ook eens ga proberen, lijkt me leuk!!leuke spulletjes heb je gemaakt,x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dat rood met witte stippen er gezellig uit. En een leuk idee fimo. Je hebt dat heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lots of red with white dots, a very happy combination. I really like the little heart pendant.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al die paddenstoeltjes. Zo schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen