dinsdag 28 april 2015

Koningsdag


Hebben jullie een mooie Koningsdag gehad gisteren? Voor ons was het een dag met een gouden randje! Wat genoten we van het prachtige weer. Juist omdat de voorspellingen zo anders waren. Zondag regende het nog en vandaag rond de middag ook weer. Maar gisteren waren er allemaal blije mensen op straat, onder een helderblauwe lucht met prachtige witte wolken.
Mijn jongste dochter en ik waren voor de markt gezellig samen met Fimo-klei bezig geweest. Ik neem altijd een rekje oorbellen mee naar de markt en die was aardig leeg. De achterkamer werd omgebouwd tot klei-atelier: Zij maakte figuurtjes en kleine taartjes, ik kralen en bedeltjes.


Het meisje op de foto wijst: 'Mama, mag ik oorbellen?!' Dat ging de hele dag zo door. Je raadt het al, mijn rekje is wéér bijna leeg. ;-) 
Beide (jongste) dochters hielden mij gezelschap en ook mijn man kwam af en toe even kijken. Om beurten liepen we de markt even over. Jongste dochter hield in een opschrijfboekje precies bij wat verkocht werd. Als zij even de markt overging, droeg ze haar taak over, want ze wilde wel precies weten wat er allemaal verkocht was én voor hoeveel! :-)


Jongste dochter heeft het bloggen weer opgepakt. De loom-rage is voorbij, af en toe doet ze het nog. Maar nu is ze bezig met klei. Of ik haar blogje weer even onder de aandacht wil brengen?! Ze heeft de naam van haar blogje aangepast van Loomlove naar Crealove. Bij deze! :-) 

14 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat die oorbellen zo weg waren. Als mijn jongste dochter er langs gelopen was, had ze ook beslist gezegd: mam, mag ik een paar uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een geslaagde Koningsdag, leuk hoor ;)
    En ik ga op haar blog kijken, wat geweldig dat ze dat nu al doet
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch fijn dat het zonnetje deels van de partij was en superfijn dat jullie zoveel verkochten. De oorringen zijn trouwens heel knap gemaakt ! Had reeds de nieuwe hobby van uw dochter ontdekt op haar blog. Zij heeft het "creatieve" echt in de vingers zoals haar mama :-)

    Nog een hele fijne week, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke oorbellen marijke, ik kan zien dat jullie het echt leuk hadden...hier was het ook droog maar te druk dus gewoon naar de buurt rommelmarkt...ik blog niet zo vaak, want lijkt me niks om over het werk te praten...maar thuis is het veel gezelliger..in mei 2 weken vakantie..en gewoon leuke dingen doen met man lief...groetjes van ons...soraya en huub

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er weer gezellig uit Marijke. Leuk he om dat samen met je dochters te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een koningsdag met een gouden randje. Het weer was prima en jullie verkoop ook.
    Leuk dat jouw dochter jouw creatieve voorbeeld volgt. Wat maakt ze mooie dingen van klei. De nieuwe naam voor haar creatieve blog is slim. Gaat ze over een poosje andere creatieve dingen doen, dan kan de naam van haar blog gewoon blijven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het weer viel idd heerlijk mee. Ik ga even bij je dochter kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die oorbellen zijn ook erg leuk,leuk joh zo met je dochters op de markt en vooral als je wat verkoopt,mijn dochter heeft ook op de markt gestaan samen met haar vriendin,ze heeft rond de 25 euro verkocht,niet echt veel maar toch beter dit dan helemaal niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, die oorbellen, ik kan me wel voorstellen dat die bijna allemaal verkocht zijn.
    Wat zijn jullie allen creatief... erg leuk om te zien.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie creatieve uurtjes zijn dus goed beloond, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig blogje weer!
    En ja, ook ik had al ontdekt dat de rage van loomen voorbij was... Ik vond nergens meer van die gekleurde elastiekjes. Waar ze trouwens zijn? Ik weet zeker dat ze niet op zijn. Waarschijnlijk heeft dochterlief de kamer zo goed opgeruimd dat mama (die nu toch maar een beetje freewheelt door het huis) ze toch niet ziet.... Misschien moet ik eens een duik onder het bed nemen!
    Ik ga zeker even op bezoek bij je dochter!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. yeh wat gezellig en leuk dat er zoveel verkocht is

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat het zo'n geslaagde dag was. En jullie zitten lekker in het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige drukte, zo te lezen hebben jullie een leuke dag gehad. Het weer was inderdaad prachtig op koningsdag, wat een geluk!

    BeantwoordenVerwijderen